Umowa o pozycjonowanie strony – elementy uczciwej współpracy SEO

Umowa o pozycjonowanie strony – elementy uczciwej współpracy SEO

Jak każda umowa, tak i umowa o SEO powinna być pozbawiona elementów podstępu i przymusu, słowem umowa powinnna być uczciwa, czyli dbać na równi o obie strony transakcji. Żeby zrozumieć co może świadczyć o nieuczciwości w umowach pozycjonowania, prześledźmy cały proces zakupowy, który musisz przejść żeby większość prawdopodobieństwo dobrego doświadczenia usługi SEO. Po co mi…

Inwestować w SEO czy nie inwestować?

Inwestować w SEO czy nie inwestować?

Odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi: „to zależy” :). Pomijając aspekty prawidłowo prowadzonych działań pozycjonerskich (od czego powinniśmy zacząć i co robić w trakcie prac, kwestie strategii SEO, audytowania itd.), skupmy się rączej na samej usłudze SEO, która jest niczym innym jak dobrem ekonomicznym, za które ktoś jest gotowy zapłacić określoną cenę. Z definicji wiemy,…

Uczciwe SEO czyli jakie?

Uczciwe SEO czyli jakie?

Skoro już zdefiniowaliśmy uczciwość jako grę o sumie dodatniej, w której obie strony zadowolone są z wyniku gry, to przyjrzyjmy się z bliska fundamentom korzystnej współpracy w SEO. Nasze rozważania zacznijmy od określenia celów jakie powinny stawiać sobie obie strony, żeby uczciwość nie ucierpiała.  Cele te jak to w życiu bywa czasami są zbieżne, a czasami odległe…

Jak rozumiemy uczciwość?

Jak rozumiemy uczciwość?

Słowo uczciwość pochodzi od słowa “czcić”.  Ludzkość od zarania dziejów oddawała cześć bogom w celu otrzymania ich pomocy w obszarach życia na które ludzie nie mieli wpływu. W pierwotnym przekonaniu ludzi, tylko bogowie mieli wpływ na takie aspekty jak trzęsienia ziemi, powodzie, susza, choroby itp.  Nieodłącznym składnikiem tego procesu było zaoferowanie daru obok którego bogowie nie będą…

Jak zatajanie informacji o linkowaniu w SEO rzutuje na uczciwość?

Jak zatajanie informacji o linkowaniu w SEO rzutuje na uczciwość?

Zatajanie informacji i celowe wprowadzanie w błąd to dwa działania, które znacząco wpływają na uczciwość w kontekście wszelkich relacji, w tym również biznesowych. Przykłady z praktyki ukazują, jak takie postępowanie może naruszać zaufanie, kwestionować zasady etyki i przyczyniać się do destrukcji wartościowych partnerstw. Zakładając, że uczciwość to konsekwentne dążenie do prawdy, przejrzystości i sprawiedliwości, to…